array(4) { ["s"]=> string(9) "wiadomosc" ["s3"]=> string(4) "3837" ["s4"]=> string(7) "oldnews" ["s2"]=> string(36) "wiecej-srodkow-na-promocje-produktow" } Europe Direct Poznań

Data publikacji: 27.11.2016

Więcej środków na promocję produktów rolnych

Unijni producenci żywności w przyszłym roku będą mogli intensywniej promować swoje produkty na rynku UE i poza nim.


Komisja Europejska zwiększyła o ponad 20 mln euro budżet na takie działania. 133 mln euro trafią do organizacji, które przygotowują kampanie promocyjne. Współfinansowanie ze strony Komisji Europejskiej może sięgnąć nawet 85 proc.
 
Komisja przyjęła strategię promocji unijnych produktów rolnych na 2017 r. o łącznym budżecie wynoszącym 133 mln euro w porównaniu ze 111 mln euro w 2016 r. Z kwoty tej współfinansowanych będzie szereg programów, z których większość będzie ukierunkowanych na regiony i państwa trzecie, w tym Chiny, Bliski Wschód, Amerykę Północną, Azję Południowo-Wschodnią i Japonię. Podejście to idzie w parze z wcześniejszą tegoroczną inicjatywą komisarza Phila Hogana, który rozpoczął starania dyplomatyczne o pozyskanie nowych rynków i wsparcie dla konsumpcji europejskich produktów za granicą.

Zaproszenie do składania wniosków o przyznanie środków z budżetu na 2017 r. można znaleźć pod adresem:
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/HTML/?uri=CELEX:C2016/401/09&from=en

Skierowane jest ono do organizacji, których kampanie promocyjne, trwające zazwyczaj trzy lata, będą współfinansowane przez Komisję Europejską na poziomie 70–85 proc.

Więcej informacji na temat polityki na rzecz promowania rolnictwa można znaleźć pod adresami:

oraz

Copyright © 2021 Wir Poznań | Wszelkie prawa zastrzeżone.